(1) 287 4445 szervokormanymu@gmail.com 1238 Budapest, Szabóky Rezső u. 18.

Ha zajos a szervorendszer

A zajt kiválthatja motorfordulat emelése, végálláshoz közeli kormánykerék állás, vagy már a legkisebb kormánykerék elfordítása is. Mindhárom esetben különböző hibaforrás okozhatja a kellemetlen hangokat.

Amennyiben a zaj kormánymozdulattal egyidejűleg hallható, illetve erősödik, többnyire a szervorendszer hibájára utal. Fogasléces kormányművek esetében érdemes rendszeresen ellenőrizni a porvédő gumiharangok sérülésmentességét, mert csak ez védi a kormánymű belső részeit a szennyeződés! A szakadt porvédõ a legfőbb hibaforrása kormányműveknek.

  1. Amennyiben látható olajszivárgás nem tapasztalható és az olajtartályból sem hiányzik olaj – viszont itt az olaj igen habos, szinte rózsaszínű – a szervorendszerbe valahol fals levegő kerül.
  2. Az olaj a zárt rendszerbõl valahol elszivárog (szervokormánymû porvédőharangban) és a szervotartályban olyan mértékben csökken az olajszint, hogy a szervoszivattyú már csak levegőt szív a tartályból. A szervohatás nem alakul ki, vagy gyengül. Szervoolaj, vagy automata váltoolaj (Dextron II-III. újabb gépjárművek esetében típusfüggő) utántöltésével a zaj megszűnik és – ha a szervoszivattyú nem károsodott a szárazon futástól – a szervohatás újra kialakul. A tömítetlenséget szervizünkben orvosoljuk, lsd.: árlista, tömítetlenségi javítás.
  3. Idővel minden szervoszivattyú belső betétjei megkopnak. A kopás általában a tartályban lévő szervoolaj színéből is megállapítható. A sötét szürkés olaj a szervőszivattyú elkopott felületéről leválló apró fémtörmelék (Az olaj szennyeződése adódhat kormánymű kopástól is) Ez a szennyeződés felgyorsítja a szervoszivattyú tovább kopását, mely a szervohatás végső megszűnéséhez vezet.

Bõvebb felvilágosításért érdeklõdjön személyesen, vagy telefonon szervizünkben. A hibamegállapítás díjmentes!.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon a (1) 287-4445-ön, vagy a (30) 491 2020-on,
vagy írjon nekünk honlapunk kapcsolat menüpontjában!

Kormánykerék végállásban kattogás, ékszíjzaj

Amennyiben az ékszíj és a feszítők állapota megfelelő, bizonyos típusok esetében (VW, Audi, stb.) a generátor ékszíjtárcsája ún., szabadonfutó csap...
Elolvasom

Gyenge, megszűnt szervohatás mindkét irányban, menet közben

Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj.Megfelelõ olajszint esetén az elégtelen, gyenge szervohatás leg...
Elolvasom

Szervotartályban habos az olaj, szervorendszer zajos

1. Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj. 53...
Elolvasom

Szervo-, illetve mechanikus kormánymű leállított motornál, ide-oda mozgatáskor erősen kopog

Figyelem! A kormánymű akadása, szoros működése, megnövekedett holtjátéka fokozottan balesetveszélyes! - - Szervós és mechanikus kormányművek eseté...
Elolvasom