Ha zajos a szervorendszer

A zajt kiválthatja motorfordulat emelése, végálláshoz közeli kormánykerék állás, vagy már a legkisebb kormánykerék elfordítása is. Mindhárom esetben különböző hibaforrás okozhatja a kellemetlen hangokat.

Amennyiben a zaj kormánymozdulattal egyidejűleg hallható, illetve erősödik, többnyire a szervorendszer hibájára utal. Fogasléces kormányművek esetében érdemes rendszeresen ellenőrizni a porvédő gumiharangok sérülésmentességét, mert csak ez védi a kormánymű belső részeit a szennyeződés! A szakadt porvédõ a legfőbb hibaforrása kormányműveknek.

  1. Amennyiben látható olajszivárgás nem tapasztalható és az olajtartályból sem hiányzik olaj – viszont itt az olaj igen habos, szinte rózsaszínű – a szervorendszerbe valahol fals levegő kerül.
  2. Az olaj a zárt rendszerbõl valahol elszivárog (szervokormánymû porvédőharangban) és a szervotartályban olyan mértékben csökken az olajszint, hogy a szervoszivattyú már csak levegőt szív a tartályból. A szervohatás nem alakul ki, vagy gyengül. Szervoolaj, vagy automata váltoolaj (Dextron II-III. újabb gépjárművek esetében típusfüggő) utántöltésével a zaj megszűnik és – ha a szervoszivattyú nem károsodott a szárazon futástól – a szervohatás újra kialakul. A tömítetlenséget szervizünkben orvosoljuk, lsd.: árlista, tömítetlenségi javítás.
  3. Idővel minden szervoszivattyú belső betétjei megkopnak. A kopás általában a tartályban lévő szervoolaj színéből is megállapítható. A sötét szürkés olaj a szervőszivattyú elkopott felületéről leválló apró fémtörmelék (Az olaj szennyeződése adódhat kormánymű kopástól is) Ez a szennyeződés felgyorsítja a szervoszivattyú tovább kopását, mely a szervohatás végső megszűnéséhez vezet.

Bõvebb felvilágosításért érdeklõdjön személyesen, vagy telefonon szervizünkben. A hibamegállapítás díjmentes!.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon a (1) 287-4445-ön, vagy a (30) 491 2020-on.